Nejlepší způsob, jak zjistit, zda vám neschází nějaké vitamíny či minerály, jsou krevní testy. Pokud ale nemáte možnost zajít za lékařem nebo se vám nechce platit poměrně vysoké částky, stačí, když budete sledovat signály svého těla.

  1. Bledá pleť

Určitě tušíte, jaký je váš přirozený odstín pleti. Pokud zaznamenáte, že jste bledší než obvykle, je čas zpozornět. Jedná se především o nedostatek vitamínů skupiny B. To pak povede k únavě a problémům s pamětí. Zkuste konzumovat více masa a ryb.

2. Suché vlasy

Vaše hříva ztratila lesk a je jako suchá sláma? Pak nejspíš postrádáte biotin. Může se to také negativně projevit na zdraví vaší pleti a nehtů. Snažte se konzumovat více hu, květáku nebo zelí.

3. Opuchlé oči

Značí nedostatek jódu. To může vést k problémům se štítnou žlázou, takže buďte na pozoru. Pomoci vám může sůl obohacená o jód. K dalším příznakům patří i suchá pleť a přibírání na váze.

4. Bledé rty

Chybí vašim rtům barva? Může jít o nedostatek železa. Dopřejte si více špenátu, fazolí, špenátu či červeného masa.

5. Krvácení dásní

Zarudlé, bolestivé, krvácivé – jednoznačný nedostatek vitamínu C. Vsaďte na citrusy, černý rybíz nebo i papriku. Vyhnete se tak únavě a bolestem svalstva.