Zvlášť v zimě jsou naše těla ohrožena nedostatkem vitamínů. Jak ale poznáme, že tento problém hrozí i nám? Těchto 6 znaků vás upozorní.

  1. Bledá kůže

V zimě jsme přirozeně bledí všichni. Pokud je ale vaše pokožka průsvitná až namodralá, jedná se o příznak nedostatku vitamínu B12. Bez něj se také cítíme unavení a oslabení. Doplnit jej můžete konzumací ryb a mléčných produktů.

  1. Suché vlasy

Suché, lámavé a poškozené vlasy signalizují nedostatek biotinu. To se často stává zvlášť když často užíváte antibiotika. Tento vitamín nejsnáze doplníte konzumací luštěnin, hub a dalších potravin bohatých na bílkoviny.

  1. Oteklé oči

Otoky nejen v oblasti očí, ale i nohou nebo rukou značí nedostatkem jódu. Nejběžnějším zdrojem je jodidová sůl, kterou koupíte v běžném supermarketu. Jód ale najdete i v mořských plodech nebo obyčejném chlebu.

  1. Bezbarvé rty

Bledé a namodralé rty naznačují nedostatek železa. Běžně se objevují u lidí s chudokrevností, ale postihnout může i vás. Obvykle je také nedostatek železa doprovázen častým nachlazením a studenými končetinami. Doplníte jej konzumací červeného masa, červeného vína a omezení potravin bohatých na vápník.

  1. Krvácení dásní

Tento nepříjemný problém signalizuje nedostatek vitamínu C. To pak vede ke zvýšené únavě a nedostatečné imunitě. Céčko doplníte pravidelným jezením citrusů nebo paprik. Vsadit můžete i na potravinové doplňky.

  1. Únava a závratě

Pokud se i po dlouhém spánku cítíte unavení a vyčerpaní, možná máte nedostatek vitamínu B12. Ten zabezpečuje normální fungování nervové soustavy, proto je nutné jej včas doplnit.

Sdílejte