Smutek, úzkosti, vyčerpání, ale i fyzické obtíže jsou neklamnými příznaky deprese. Jak s ní bojovat jinak než pomocí léků? Vězte, že existuje řešení, stačí se jen správně stravovat!

Těchto 8 potravin vám pomůže překonat depresivní stavy stejně nebo ještě lépe než antidepresiva. Správná výživa a dostatek vitamínů je totiž alfou i omegou duševního zdraví.

  1. Borůvky

Mají silné antioxidační účinky a pomáhají našemu tělu zbavovat se toxických látek, které často k rozvoji deprese nemalou měrou přispívají.

2. Banány

Toto slaďoučké ovoce obsahuje látku, kterou mozek dokáže přetvořit v pozitivní neurotransmitery serotonin a melatonin. Právě tyto látky zajišťují dobrou náladu a pozitivní pohled na svět.

3. Mandle

Mandle jsou bohatým zdrojem hořčíku. Ten se pravidelně ukazuje jako vůbec nejúčinnější látka při léčbě migrén, zimomřivosti i depresí.

4. Avokádo

Má vysoký obsah draslíku, který umí zatočit se stresem. Vysoké vytížení a tlak je prvním spouštěčem depresivních onemocnění.

5. Chřest

Obsahuje velké množství kyseliny listové a vitamínů skupiny B. Duševní zdraví zlepšuje právě díky těmto látkám, které usnadňují látkovou přeměnu.

6. Čokoláda

Především ta hořká a kvalitní je zárukou dobré nálady. Kakao totiž obsahuje látky, které podporují prokrvení těla, dodávají nám dobrou náladu a zabraňují stresu, aby nás ovládl.

7. Špenát

Podobně jako i jiné zelené plodiny obsahuje velké množství kyseliny listové, která zlepšuje látkovou výměnu. Ne nadarmo jej pojídal i Pepek námořník!

8. Losos

Stejně jako i jiné mořské ryby je losos nenahraditelným zdrojem omega 3-mastných kyselin, které změkčují buněčné membrány a umožňují serotoninu proniknou snáze do mozkových buněk.

Sdílejte