Už se těšíte, jak se v pátek večer vyrazíte zbavit stresu po celém pracovním týdnu? Zajdete si s kamarádkami na víno či dokonce někam na diskotéku nebo prostě jen tak sednou do baru a sledovat dění okolo sebe? K tomuto „odreagování“ nenávratně patří alkohol, o tom není pochyb. Občasná konzumace alkoholu není prakticky škodlivá, ale ty následky ráno? To si přece nikdo nezasloužíme! Kdyby tak šlo si užít večera a ráno se probudit s čistou hlavou – bez kocoviny? Nebo alespoň eliminovat následky nočního života? Nevěšte hlavu, všechno je možné! My vám poradíme pár tipů, jak na to.

1. Připravte se již před tím, než vůbec odejdete z domova

V tomto případě bude váš dočasný nejlepší kamarád Vitamin C. Ten je doporučován užít zhruba dvě hodiny před tím, než plánujete konzumovat alkohol – ten vám totiž s jeho odbouráním zázračně pomůže.

Těsně před tím, než odejdete do „víru ulic“ je třeba vypít 2 – 3 sklenice čisté vždy, která vám zaplní žaludek a proto nebudete mít na alkohol chuť hned a vypijete ho méně. Výhodou je také to, že vaše tělo bude zavodněné, jelikož – jak je známo, alkohol vysušuje.

Hlavně na večírek neodcházejte fyzicky vyčerpaní, jelikož v tomto případě na vás bude mít alkohol jednou takový účinek, než normálně.

2. Najezte se

První věc, kterou uděláte, když dojdete na party, je třeba se něčeho najíst nebo si alespoň takzvaně zobnout. Nejlépe je něco tučného, jako třeba špek či mastný salám, který nám dokáže „promazat“ žaludek. Pokud je pro vás pozření špeku něco nepředstavitelné, dejte si klidně zeleninový salát, do kterého ale přidáte větší množství oleje.

3. Rozvážné pití

Pokud se chcete vyhnout té opravdu hodně nepříjemné kocovině, je třeba, abyste pili pouze kvalitní alkohol – je tedy jedno, jaký druh, hlavně, aby byl značkový. Pokud s jedním druhem začnete, nemíchejte jej s dalším alkoholem – to je cesta „do pekel“ – nebo tedy spíše – k pořádné kocovině.

4. Zkuste si dát pauzu

Jak je znám, alkohol je velice rychle vstřebatelný do vašeho organismu, ale o to pomaleji je ho možno odbourat. Zkuste alkohol střídat s nealkoholickými drinky – třeba s ovocným džusem. Nemusíte ho vypít celý, stačí třeba deci, hlavní je, že to prostřídáte. Možná jste to nevěděli, ale je to právě šťáva z ovoce, která urychluje spalování alkoholu ve vašem těle.

5. Žádné cigarety!

Tohle je ta nejhorší kombinace, která podpoří vaši kocovinu na druhý den ráno. I když je to někdy velice složité při požívání alkoholu nekouřit, zkuste to a sami se přesvědčíte, jaký vliv to má na vaši kocovinu. A vaše tělo vám určitě také poděkuje.

6. Myslete na svou váhu

Při pití alkoholu je důležité také pohlaví a celková váha jedince. Nebývá zvykem, že by 60-ti kilogramový střízlík vydržel více alkoholu, než třeba 100-kilový vazoun. Ženy obecně vydrží pít o mnoho méně alkoholu než muži, jejichž organismus je na příjem alkoholu lépe stavěný.

7. A co po party?

Hned, jak dorazíte po oslavě domů, je třeba vypít větší sklenici čisté vody před tím, než půjdete spát. Hodně to ovlivní vaše ranní probuzení. Na další sklenici vody myslete také ve spojení s vaším nočním stolkem. Nezapomeňte tam jednu postavit, abyste ji mohli vypít hned po tom, co se probudíte, jelikož budete po konzumaci alkoholu předchozího dne silně dehydratovaní.

8. Jak se dostat zpátky do formy?

Organismus po probuzení nejlépe povzbudíte tím, že doplníte sůl. Nebo například velká sklenice rajčatového či pomerančového džusu. Během dne stačí popíjet čaje či energetické nápoje, které vám právě chybějící sůl doplní. Ale pozor – nesmíte tyto „energeťáky“ pít celý den! Jeden až dva stačí, aby váš organismus naopak nepřekyselil. Nejlepší jsou čerstvé čaje či lisované šťávy. Klidně si dejte i pár sklenic Coca-Coly, která vám doplní cukry a kofein.

Co jste nevěděli?

  • Při procesu odbourávání alkoholu játry, vzniká acetaldehyd, který je toxický a právě on je zodpovědný za naše nevolnosti, které vnímáme ráno po probuzení.
  • Nejméně toxický druh alkoholu je vodka.
  • Pozor na bublinky! Právě plyn v nich obsažený urychluje přesun alkoholu do vaší krve.
  • Pokud nechcete mít kocovinu, hlavně nepijte sladké koktejly. To je to nejhorší, co můžete udělat pro ranní nevolnost. Stačí klidně jen jeden a hodně nepříjemná kocovina je prakticky jistotou.

Tak co, kdy jdete na další party? Zkusíte se inspirovat našimi tipy?

Sdílejte