Existuje spousta lidí, která ráno prostě nesnídá. Buď z toho důvodu, že nemají čas a raději si pospí právě na úkor snídaně nebo jim stačí se napít a jejich žaludek víc prostě nesnese a potom přijde až svačina. Hodně lidí tvrdí, že se stihnou nasnídat v práci či ve škole, že doma by potřebovali spoustu času na přípravu snídaně. To ale nemusí být vždycky pravda. I dobrou snídani stihnete připravit rychle a nenáročně nebo si ji klidně můžete připravit večer předem, abyste ráno nemuseli tak spěchat a měli čas se pořádně a hlavně v klidu nasnídat.

Proč je snídaně tak důležitá?

Snídaně dokáže skvěle nastartovat naše řídící centrum – mozek – a proto je tak důležitá. Naučte se vstávat o chvíli dříve, abyste měli čas na tu ranní pohodu a příjemné vychutnání snídaně. Doplňte ji kávou, čajem či džusem a dejte si to, co vám chutná. Nemusíte si připravovat nějaké hody, stačí kousek koláče či banán, ale prostě nastartujte se něčím chutným, co vám udělá po ránu nejenom dobře, ale i radost.

Jak se říká – snídani by měl člověk sníst sám, o oběd se rozdělit s přítelem a večeři darovat nepříteli. Již tohle staré přísloví dokazuje, jak je snídaně důležitá. I pokud si držíte štíhlou linii, na snídani se klidně můžete „rozjet“ a dát si i kalorickou bombu. Tělo ji totiž dokáže přes den spálit. A pokud byste si dokonce zvládli připravit zdravou snídani, měli byste dostatek energie a cítili byste se zdravě a svěže po celý den a zároveň byli zásobeni živinami.

Ne všechno, co se „tváří“ zdravě, je opravdu zdravé!

Obecně si lidé myslí, že udělají dobře, když si jako zdravou snídani dají musli s mlékem. Nicméně, není to pravda. Musli obsahuje spoustu cukru, který není pro náš organismus hned po ránu moc přínosný. Pokud si přece jen chcete připravit sladkou snídani, vsaďte na ovesné vločky. Můžete si je například osmažit na másle s trochou třtinového cukru či se stévií a celé to doplnit jogurtem a ovocem. Nezní to přímo lákavě? Navíc je to vše hotové za 10 minut.

Máte raději slanou snídani?

I slané snídaně mohou být mnohokrát zdravé – nesmíte to akorát s tou solí přehánět. Nejlepší volbou pro zdravou slanou snídani je například tuňáková pomazánka s tvarohem. Pokud si ji ještě k tomu namažete na slunečnicový chléb, tak rozhodně špatně neuděláte. Přilejte si k tomu stoprocentní pomerančový džus a máte skvělou zdravou snídani, která vás pořádně nastartuje do nového dne.

Existuje spousta receptů, které jsou zdravé, chutné a zároveň se dají připravit za pár minut – takže, pořád se chcete vymlouvat na to, že ráno prostě nestíháte posnídat? Už sami víte, že to jde, takže začněte snídat zdravě – vaše tělo vám určitě poděkuji a vy se po nějakém čase začnete cítit skvěle.

Sdílejte